Demontáž olejové vany a vyčištění sacího koše

Prvním návodem je návod na demontáž olejové vany a vyčištění sacího koše u  motorů 1.8 20V a 1.8T 20V.

Potřebné nářadí

Gumová palice

19mm, 16mm, 10mm ořech

5mm imbus s kuličkou

Ráčna s prodlužovákem

 

Potřebné díly s OEM kódy:

Olej

Olejový filtr (OEM kód: 034115561A)

Těsnící silikon (OEM kód: 047198049)

Výpustný šroub M14x1.5 (není nutné)(OEM kód: N 90813201)

Těsnící kroužek pod výpustný šroub (není nutné)(OEM kód: N0138481)

Sací koš (není nutné)(OEM kód: 06A115251)

Těsnící kroužek sacího koše (není nutné)(OEM kód: N0282222) – pokud kupujete i sací koš, měl by být součástí balení

 

Další kódy OEM dílů:

038103601Q – olejová vana 1.8T s otvorem pro čidlo stavu oleje

038103601H – olejová vana 1.8T bez otvoru pro čidlo stavu oleje

038103603L – olejová vana 1.8 92kW

1J0907660B – čidlo stavu oleje

Febi 37915 – konektor pro čidlo stavu oleje

N10472001 – šrouby pro uchycení čidla stavu oleje

 

Postup:

Vysvětlivky k obrázku:

Červená: 18 šroubů na 10mm ořech nebo 5mm imbus

Růžová: 2 šrouby pro 5mm imbus s kuličkou

Modrá: 3 šrouby na 16mm ořech

Pokud nemáte možnost jámy nebo zvedáku najeďte na nájezdy nebo si auto podepřete. Dále vypusťte lehce zahřátý olej a po vypuštění zpět zašroubujte výpustný šroub.

Dále je potřeba vyšroubovat celkem 23 šroubů. Na tři šrouby budeme potřebovat 16mm ořech, tyto tři šrouby jsou ze strany převodovky. Na dva šrouby, které nalezneme kolem středového šroubu převodovky, budeme potřebovat 5mm imbus s kuličkou. Bez něj je téměř nemožné šrouby vyšroubovat (mně se to tak nějak povedlo, ale na zpětnou montáž jsem již imbus potřeboval a i s ním jsem měl docelaproblém, šrouby šly velice ztuha), šrouby jsou totiž zapadlé. Na zbylých 18 šroubů budeme potřebovat 10mm ořechy (případně 5mm imbus).

 

Ještě nesmíme zapomenout odpojit hadici (2 šrouby 10mm), kterou najdeme na zadní části vany, a odpojit čidlo (všechny motory ho nemají). Červeně označené je čidlo a hadice. Červeně označené díly nemusí mít atmosferický motor 1.8 92kW (hadici nemá určitě). Zeleně jsem označil čidlo, které většina z vás nemá, protože je to mnou domontovaný budík na teplotu oleje. Dnes mám ale čidlo přesunuté pod olejový filtr, protože umístění čidla do vany není zrovna ideální. Teplota je zde velice zkreslená, není výjimkou i 15°C.

Až budete mít všechny šrouby odmontované a vše odpojené a vana nepůjde sundat, doporučuji ji ze stran lehce poklepat gumovou palicí.

Po sundání vany už uvidíme sací koš. Sací koš je uchycen 10mm šrouby. Při sundavání si dejte pozor, ať neztratíte těsnící o-kroužek.

Teď již jen zbývá olejovou vany vyčistit a očistit plochu pro těsnící silikon. Do olejové vany jsem nalil trochu benzinu a vyčistil ji. Starý těsnící silikon jsem odřízl nožem na koberce a pořádně odmastil. Dále je potřeba ještě vyčistit sací koš. Tam buďte opatrní, ať nepoškodíte sítko, případně je možné starý sací koš nahradit novým. Při následující demontáži vany jsem již koupil nový sací koš, viz poslední foto na konci článku.

   

Po vyčištění namontujeme zpět sací koš a naneseme na vanu těsnící silikon. Je potřeba nanést těsnící silikon minimálně z vnitřní strany šroubů a nenanášet ho v silné vrstvě, abychom ho nevytlačili do vany. Montáž provedem v opačném pořadí. Po vytvrdnutí silikonu (doba vytvrdnutí dle Vašeho návodu) nalijeme nový olej. Omluvte špatně vyčištěnou vanu na fotce.

 

Záložka pro permanentní odkaz.

2 reakce na Demontáž olejové vany a vyčištění sacího koše

  1. Roman říká:

    dobry den.musi se pro sundáni udělat rozvody.dekuji

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *