Výměna palivového čerpadla

Nejedno starší auto již má palivové čerpadlo za zenitem. Může se to projevit horším startováním (zejména pokud je v nádrži méně paliva) nebo třeba i výpadky výkonu. Mnoho lidí si nechává upravovat výkon a řekl bych, že palivové čerpadlo je jedna z důležitých součástek, kterou by měl mít člověk v pořádku. Tlak paliva se dá změřit manometrem pro paliva, který se napojí na palivovou hadici v motorovém prostoru. Tlak na motoru 1.8T s 3 barovým regulátorem tlaku paliva při volnoběhu by měl být kolem 3 barů s odpojenou hadičkou podtlaku na regulátoru tlaku, s připojenou hadičkou podlatku se tlak paliva pohybuje minimálně kolem 2,5 baru. V případě 4 barového regulátoru tlaku paliva je tlak kolem 4 barů, respektive 3,5 baru. O použití 4 barového regulátoru místo 3 barového nebo výměně čerpadla za silnější si povíme někdy příště. Nutností není kupovat čerpadlo s celým plovákem, ale dá se koupit jen samotné čerpadlo. S plovákem je výměna jednodušší, ale zase nákladnější.

 

Potřebné nářadí:
Křížový šroubovák
Plochý šroubovák
Kladivo
Torx T20
Horkovzdušná pistole
Kleště

Potřebné díly:
1J0919087J – 3 bar palivové čerpadlo pro 2WD, 1J0919087G – 3 bar palivové čerpadlo pro 4WD
1J0919133A – Těsnění plováku nádrže
Stahovací objímka

 

Postup:

Palivové čerpadlo se nachází pod zadními sedačkami vpravo. Pro lepší přístup doporučuju úplně demontovat sedák. Po sklopení sedáku ho stačí jen vyháknout. Pod sedadlem se nachází plechové víko, které drží 3 šrouby s křížovou hlavou. Před samotnou demontáží čerpadla jsem raději odpojil baterku.

Po demontování víka nádrže uvidíme 2 hadičky a konektor. Je potřeba všechno odpojit. Konektor má klasickou pojistku, která se stiskne a konektor se vytáhne. Hadičky mají pojistky na opačném konci, než kam hadičky vedou, jsou označeny zeleně. V tomto místě je potřeba je stisknout a následně je sejmout. Může to jít trochu ztuha. Po jejich odpojení z nich vyteče benzin. Ideální je dát hadičky stranou a následně povolit plastovou matici. Nejspíš bude potřeba si pomoci šroubovákem a kladivem. Matici potom opatrně vyndáme, abychom nezlomili hadičky, je to takový ježek v kleci. Je možné, že pokud nejdříve povolíme matici a následně lehce přizvedneme plovák s čerpadlem, nemuselo by z hadic nic vytéct, když by se srovnal tlak. Ale takto jsem to nezkoušel. Nyní můžeme plovák vytáhnout. Doporučuju si připravit nádobu na vytékající palivo. Při vytahování postupujeme opatrně, aby nedošlo k poškození senzoru hladiny paliva. Polohu plováku v nádrži si zapamatujte.

     

Pokud jste zakoupili čerpadlo včetně plováku, můžete přeskočit až ke konci návodu, kde se mění těsnění. Nyní budu popisovat výměnu samotného čerpadlo v plováku. Pokud tedy měníne jen čerpadlo, je potřeba povolit 4 torxy T20 na plováku.

Teď je potřeba demontovat hadičku z čerpadla. Nejprve sejmeme jistící sponku. Při snímání hadičky jsem si ji nahřál horkovzdušnou pistolí a následně ji sejmul s pomocí kleští. Abychom se dostali k čerpadlu, ještě musíme uvolnit západky na plováku. Opět postupujeme opatrně, aby nedošlo k jejich odlomení.

   

Nyní stačí jen vyjmout čerpadlo z plováku a nasadit do něj nové čerpadlo včetně nových těsnění (jedno je zespodu a druhé shora). Ze spodu plováku se nachází sítko, nové sítko bývá součástí nového čerpadlo. To stačí vycvaknout z plováku a usadit nové. Mně bohužel přišlo nové sítko poškozené, takže jsem použil staré.

   

V tuto chvíli zpět vrátíme vrchní díl plováku, nasadíme hadičku (opět jsem si hadičku nahřál horkovzdušnou pistolí), zajistíme ji novou stahovací objímkou a přišroubejeme díl plováku se senzorem hladiny paliva.

   

Doporučuji vyměnit těsnění plováku nádrže. Staré jsem sejmul vrchem a stejně tak jsem vrchem nasadil nové. Staré těsnění se nemusí zdát na první pohled poškozené, ale i přesto může být již špatné a může docházet ke chcípání motoru. Nakonec stačí vrátit plovák s čerpadlem do nádrže, zajistit ho maticí (pro dotažení jsem opět použil šroubovák a kladivo), nasadit konektor a hadičky, zašroubovat víko nádrže a vrátit sedák.

Záložka pro permanentní odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *