Výměna palivového filtru

Nyní se podíváme na docela často zanedbávanou výměnu palivového filtru u benzinových motorů. Postup je podobný pro většinu benzinových vozů. Výměnu doporučuji, pokud někdo přešel na alternativní palivo (např. E85), pokud jste začali aditivovat palivo nebo pokud jste přešli na víceoktanové palivo. Samozřejmě je třeba palivový filtr vyměnit nejpozději v rámci servisního intervalu po 60 000km. Zanesený palivový filtr může být i zdrojem některých problémů (např. špatný tah, škubání).

 

Potřebné nářadí:
Kleště sikovky/Kleště kombinované/Kleště prodloužené
Nádoba/vanička na benzin
Nájezdy/podpěry(není nutné)

Potřebné díly s OEM kódy:
Palivový filtr pro benzinové motory: 0J1 201 511 A – u Octavií 1U je pro všechny benzinové motorizace filtr stejný
Stahovací páska

 

Postup:

Doporučuji si auto přizvednout u pravého zadního kola nebo najet na nájezd pravým zadním kolem pro lepší přístup k filtru. Filtr se totiž nachází před pravým zadním kolem.

Následně povolte stahovací pásku, případně ji rozřízněte, abyste uvolnili filtr a umístěte pod filtr nádobu na benzin, který vyteče z hadiček a filtru. Po uvolnění filtru nejprve sejměte sponku na vstupní straně filtru, poté sejměte i výstupní sponku. Sponky stačí zmáčknout a sejmout. Pro lepší přístup je možnost vyháknout lanovod ruční brzdy.

 

Po vyjmutí starého filtru namontujeme v opačném pořadí filtr nový. Je důležité dodržet správný směr pro průtok benzinu dle šipky.

Jakmile připojíme hadičky k filtru, filtr zajístíme zpět stahovací páskou. Pokud někdo zničil původní kovou, lze ji nahradit jakoukoli jinou, i plastovou. Je potřeba pohlídat správné umístění sponky do držáku, aby z něj nevyklouzla.

Záložka pro permanentní odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *