Výměna převodového oleje

Další článek se bude zabývat výměnou převodového oleje. Sice je podle instrukcí automobilky olejová náplň doživotní, ale není tomu tak. Doporučuje se olej měnit po 4-5 letech/po 200 000km. Časový údaj vychází ze životnosti/skladovatelnosti olejů.

Budu se zabývat výměnou oleje u pětistupňové převodovky 02J-EHA. Ovšem postup výměny oleje v jiných převodovkách bude podobný. Doporučuju použití originálního převodového oleje, kde je zajištěna kompatibilita s převodovkou. Obzvláště je důležité dodržet použití originálního oleje u šestistupňových převodovek, aby nedošlo k jejímu poškození.

 

Potřebné nářadí:
13mm klíč
17mm imbus

Potřebné díly:
1,6l převodového oleje G060726A2 (pro 02J-EHA)

 

Postup:

Ideální je zvednout celé auto nebo najet autem nad montážní jámu. Důvod vysvětlím níže. Pokud tato možnost není, dají se použít nájezdy nebo podpěry v přední části auta. Následně je vhodné povolit 13mm šroub držící trubku vedoucí na straně převodovky. Po jejím uvolnění je lepší přístup k napouštěcímu šroubu.  Na fotkách je šroub označen červeně. Jako další krok doporučuju zkusit povolit napouštěcí/kontrolní šroub převodovky, je potřeba 17mm imbus. Na fotkách je označen zeleně. Je to z toho důvodu, aby nedošlo k tomu, že vypustíme olej a nepodaří se nám potom povolit napouštěcí šroub. Nyní již stačí vyšroubovat vypouštěcí šroub převodovky a vypustit olej, opět použijeme 17mm imbus. Ideální je nechat olej vytékat delší dobu, následně napouštěcí šroub vrátíme zpět a utáhneme potřebným momentem.

   

Nový olej je nejjednodušší napouštět vrchem. Já nový olej napustil pomocí náhubku, který jsem zasunul napouštěcím/kontrolním otvorem do převodovky a do náhubku nasunul hadici. Jakmile je převodovka dostatečně naplněna, přebytečný olej začne vytékat napouštěcím/kontrolním otvorem. Platí zde ale výjimka pro ty, kteří mají zvednutý jen předek auta. Protože auto nestojí vodorovně, je potřeba ohlídat, aby se do převodovky nalilo předepsané množství oleje (u 02J-EHA to je 1,6l)! Předepsané množství oleje totiž v tomto případě nedosáhne k napouštěcímu/kontrolnímu otvoru. Já jsem toto nedomyslel, nalil jsem do převodovky 1,8l a olej byl stále minimálně 1cm pod napouštěcím/kontrolním otvorem. Takže na to si dejte pozor. Po napuštění oleje otvor zašroubujeme, přichytímezpět trubku a je hotovo. Já jsem použil převodový olej CRX 75W90 NT od Millers Oils. Ale za sebe bych ho nedoporučil, protože každé prvotní řazení, zejména řazení zpátečky, je velice tuhé.

   

Záložka pro permanentní odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *