Výměna lanovodů Octavia 1

Dalším návodem je výměna lanovodů na Škodě Octavii první generace, ale další vozy budou mít postup velice podobný(hlavně koncernové vozy).

Potřebné nářadí:
10mm klíč
17mm klíč
Torx T20
Zvedák
Podpěry
Klíč na kola

Potřebné díly – OEM kódy:
2ks lanovodů dle typu auta – 1J0609721E, 1J0609721L, 1J0609721AQ, 1J0609721AR, 1J0609721AT
2x spona pro uchycení lanovodu – 1H0609734
Další OEM kódy dílů (nejsou při výměně potřeba)
Táhlo ruční brzdy – 1J0711343A
Zajišťovací sponka – 1H0609747

První věcí, kterou musíme udělat, je zatáhnutí ruční brzdy, abychom se dostali k lanovodům v interiéru (abychom mohli vyndat středový tunel). Ti, kdo nemají loketní opěrku, mohou pár následujících kroků přeskočit, protože se budu věnovat její demontáži.
U loketní opěrky tahem směrem ven vytáhneme krytky nohy opěrky.

Nyní 17mm klíčem povolíme šroub, který drží opěrku.

Tahem směrem nahoru vyndáme popelník, který ze spodu drží 3 zacvakávací spony, případně si můžeme opatrně pomoct plochým šroubovákem. Pod popelníkem jsou 2 torxy T20, které drží středový tunel.

Nyní už můžeme středový tunel sundat. Nezapomeňte odpojit kabel k zásuvce na 12v. Po sejmutí tunelu můžeme povolit ruční brzdu. Doporučuji maximálně povolit 10mm klíčem matici na táhlu ruční brzdy pro nastavení ruční brzdy, abychom lépe odpojily/připojily lanovody v interiéru i na třmenu. Následně vyvlékneme lanovody a v interiéru máme hotovo.

Nyní sundáme zadní kolo, raději auto podepřeme a vyvlékneme zajišťovací sponu za třmenem, abychom mohli následně odpojit kuličku lanovodu.

Po odpojení kuličky vyhákneme lanovody z držáků a sponky na podvozku. Sponka se pravděpodobně zničí, proto doporučuji raději koupit nové. A v tuto chvíli už stačí starý lanovod vytáhnout ven z trubičky vedoucí do interiéru. Je lepší trubičku v interiéru kontrolovat, zda se nevysunula ven ze vstupů do interiéru.

   

V tuto chvíli již stačí pouze nasunout nový lanovod a postupovat při montáži v opačném pořadí. Pro druhý lanovod použijeme stejný postup. Když jsou oba lanovody vyměněné, nastavíme matici na táhlu ruční brzdy podle potřeby. Běžně se nastavuje na 5. zub při maximálním zatažení. Po nastavení ruční brzdy párkrát za ruční brzdu zatáhneme, aby si vše sedlo a brzdu vyzkoušíme.

Záložka pro permanentní odkaz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *